Nieuw schooljaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Nieuw schooljaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Nieuw schooljaar

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

21 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey,

De laatste drie weken is er eigenlijk niet zoveel speciaals gebeurt. Niewjaar ben ik met een paar AFS-vrienden gaan vieren. Hebben we ons bangellijk geamuseert.

Op 5 january is het school terug begonnen. Ik zit nu in 5sc1 dat is 5 wetenschappen 1. Ik ben dus gewoon mijn eigen klasje gevolgd.

De laatste tijd heb ik dus gewoon bijna altijd op school gezeten. Met het nieuwe schooljaar moesten we dan ook 3 activiteiten kiezen uit 3 reeksen om na de schooluren te doen. De eerste reeks waren leergroepen: wetenschappen, wiskunde, godsdienst,... De tweede groep bestaat uit sporten:voetbal, badminton, schaken,... De derde groep bestaat uit verenigingen: scouts, pbsm, brandweer, politie, leger,... Ik heb badminton, de wetenschapclup^^ en pbsm gekozen. Nu denken jullie waarschijlijk wat is pbsm. En zal je het hoogstwaarschijnlijk op google gaan opzoeken. Maar doe geen moeite, ik zal het voor jullie makkellijk maken. Pbsm is het plaatsellijke rodekruis.

Maar het grapigste van al is dat alle leerlingen hier in 4 afdelingen worden verdeeld. Het rode huis, blauwe huis, gele huis en groene huis. De bedoeling hiervan is dat deze groepen tegen elkaar strijden. Zoals in Harry Potter eh. haha... Het eerste wat we gaan doen is een loopwedstrijd van 3 km die op 7 februari wordt gehouden. We zijn gisterren met mijn huis, het rode huis het parcour gaan verkennen. Het is met huiveltjes enzo dus het wordt wel tof.

Van 26 tot 27 januari is het chinees nieuwjaar. Hierdoor heb ik volgende week heel de week verlof :D Ik dan met mijn ma 2 dagjes naar de homtown, vrienden bezoeken, vrienden komen naar ons,... Dit zullen jullie volgende keer wel allemaal lezen.

Ik wil nog iedereen die in de examens zitten veel geluk wensen.

Grtz

Maarten

  • 21 Januari 2009 - 16:32

    Jeroen:

    Maarten toch,
    als gij in augustus naar huis komt gaat gij heimwee hemme,

    gelukkig nieuwjaar voor de 2e keer ondertussen, wanneer was deen 3e?

    Bij ons ist geen begin van het schooljaar, maar nog even afzien met de exames, en daarna pas een weekje verlof!
    Zorgt dervoor dat wij (Belgen of Vlamingen) uiteindelijk is een goei imago krijgen, ook int buitenland.

    Geniet van uw school/vakantie!

  • 25 Januari 2009 - 10:28

    Nonkel Bart:

    Harry Potter? Tja...er is enige gelijkenis... Heb je dan ook zo'n sprekende hoed moeten opzetten die jou bij het rode huis indeelde? In elk geval...3 km bergop lopen in die tropische hitte lijkt me véél straffer dan zo wat aanstellerig rondzweven op een bezem. RESPECT.

  • 25 Januari 2009 - 10:36

    Lucas:

    hallo maarten ik lees net dat je badminton volgt wel ik volg nu toevalig wel all een paar maanden lang ook batminton groeten


  • 28 Januari 2009 - 18:39

    Art:

    ons pakje ontvangen?
    ik hoop dat je het leuk vind bij je harry potter strijd afdeling,
    grtz

  • 29 Januari 2009 - 19:28

    Papa:

    Welke sport heb je dan gekozen Maarten? Ben wel zeer nieuwsgierig naar je nieuwsjaarverhaal Maarten.

  • 07 Februari 2009 - 10:33

    Moeke En VAKE:

    We zitten op hete kolen...zijn erg nieuwsgierig 'hoe jij chinees nieuwjaar' ginds vierde. Vertellen....
    Hier was het ook chinees nieuwjaar in de chinese wijk aan 't Astridplein. Het gaat hier gepaard met heel veel lawaai, draken, leeuwen enz..; Elk jaar een ander jaarbeest. Was het ditjaar niet de eekhoorn? of was ik mis? Dat beest moet hier veel sla eten!!!het plukt het van de vensters!
    -Vertellen dus Maarten hoe het ginds gebeurt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 67773

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: