Chinees drama en schermen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Chinees drama en schermen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Chinees drama en schermen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

11 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey

Hier ben ik weer. Het is alweer een maandje geleden dat ik nog iets geschreven heb. Eigenlijk is er niet zoveel speciaals gebeurd. Het leven gaat hier zijn normale gangetje. Ik ga naar school, badminton, pbsm,... Maar er is 4 weken geleden iets nieuws bijgekomen.
Ik heb namenlijk een schermclub gevonden. Ik dus super blij. Direct naar die club geweest. Met als gevolg dat ik nu 4 keer per week ga schermen. En deze zondag heb in een groot tornooi de Selangor Open. Dat is een internationaal tornooi waar de top van ZO-Azie naartoe komt. Ook kan je er punten voor de worldranking verdienen. Mijn trainer hier is een voormalige Nederlander. Hij is 10 jaar geleden naar hier verhuist vanwege zijn werk. Aangezien hij nederlands kampioen geweest is en verschillende keren naar het wk is gegaan heeft hij hier maar een club opgericht.

Verder ben ik naar het schooltje gegaan. Zo hadden we vorige week examens. Zoveel moet je er niet bij voorstellen, het zijn gewoon grote toetsen. Ik heb voor al mijn wetenschappen A1 gehaald. Dat is het hoogste dat je hier kan halen. Ik zou hier dirrect in elke universiteit binnen graken :P

2 weken geleden heb ik ook kennis gemaakt met de nieuwe studenten van mijn chapter. Een jongen van Argentina, eentje van Duitsland ( hoe kan het ook anders) en een Japans meisje. Zij woont op een 2 km van mij.

Jullie hebben allemaal "chinees drama" in mijn tittel zien hebben staan. Jullie vragen jezelf dan ook af wat er de betekenis van is. Een week geleden komt mijn pa naar mij met de vraag ofdat ik in zijn nieuwe filmproductie zou willen meedoen. Hij was op zoek naar blanke mensen om studenten uit Londen te spelen. Dus had ik een paar vrienden van mij opgetrommeld om ook nog mee te doen. Dat was pas een ervaring. Echt supertof!!! Het minderre was wel dat de opnames in Malaysia waren terwijl het volgens het script winter was. Hierdoor hebben wij een halve dag met winterkleren rondgelopen. Handschoenen en al. Dat was echt freaking hot! Ze hadden ook een Londense telefooncel nagebouwd. Zodat de jungle een beetje op London zou trekken. Al bij al was het een zeer lange dag. Toen om 3.45am opgestaan en om 1am gaan slapen. Maar het was een van de beterre ervaringen in mijn leven.
De naam van de serie is Iron Ladie en is vanaf 17 maart te bezien op TV7. Van 10-11 pm. Enkel in Malaysia, Singapore Hongkong en China.

Dat was het alweer voor deze maand. Zaterdag gaan we ons tornooitje doen. Diezelfde dag is het BK in Belgie. Dus jongens, alles geven eh ;)
Zondag komt mijn echte pa mij bezoeken in KL.

Van 20 maart tot 3 april ga ik bij de Orang Asli in Perak wonen. Voor de Mensen die geen Bahasa Malay kunnen praten, het betekent dat ik bij de riviermensen in het noorden van Malaysia ga logeren.

Grtz

Maarten

  • 16 Maart 2009 - 08:46

    Mama:

    En... Aziatisch kampioen geworden?

  • 19 Maart 2009 - 03:54

    Lien:

    Maarten!!!!

    Hoe gaat ie nog? 't Is weer al lang geleden dat ik je gezien heb! Heb je geen plannen om nog eens af te zakken naar JB of Singapore? Moet je zeker doen! Hoe was je scherm wedstrijdje? Ik hoop dat je gewonnen hebt:-). Zalig dat je pa je heeft komen opzoeken ookal was het maar voor 1 dagje. Hopelijk heeft hij je veel chocolade gegeven. Amuseer je bij de Orang Asli en waarschijnlijk tot op Redang;-).

    Dikke zoen

    Lien

  • 23 Maart 2009 - 14:39

    Bomma, Bompa De Vos:

    Voor wanneer de je grote doorbraak in Hollywood? We zien elke dag ons dagblad na of je foto met een of andere bekende Amerikaanse filmster er in staat!

    Groetjes

  • 27 Maart 2009 - 14:20

    Joris:

    ugh maarten, hier is alles kits en het is lente geworden. wat betekend: het regent hier. verder niets te melden. groetjes van astrid

  • 27 Maart 2009 - 14:21

    Joris:

    sorry voor die gigantische dt fout :s

  • 28 Maart 2009 - 19:11

    Nonkel Bart:

    D

  • 28 Maart 2009 - 19:13

    Nonkel Bart:

    Dag Maarten,
    Hoe was het met Hugo in KL? Dat moet toch raar zijn zo je eigen papa nog eens zien naar al die jaren...pardon..maanden!Ik zal het 'm morgen 's vragen. Enfin, als hij er bij is op het feest voor Martha...want meestal zit je pa natuurlijk ergens in "den vreemde" (grapje).

  • 28 Maart 2009 - 19:24

    Lucas:

    dag maarten het zenne kik het wer hé ik
    kom u nog is gedag zeggen op uwen toffen blog let maar niet op mijn rare schrijf wijze in het begin ik ben gewoon goed gezind groetjes van lucas aan de
    filmster !

  • 04 April 2009 - 15:36

    Moeke En Vake:

    Dag filmster,
    Een echte belevenis zal het wel geweest zijn.Ga je er verder voor studeren hier?
    -Je vader vertelde over zijn bezoek en was in de wolken erover!
    -Kan je winnen met het schermen of verlies je steeds daar?
    -Je bent nu juist terug van je nieuw verblijf...hopelijk viel het goed mee...het was weer eens wat anders.
    -We wensen je nog een 'zalige pasen' hopen dat er ook paaseitjes vallen.
    Tot binnen enkele maanden.

  • 06 April 2009 - 16:01

    Lucas:

    dag beste maarten ik en mijn familie genieten nu volop van depaasvakantie het is hier meestal wel mooi weer hopelijkook bij jouw , maar dat zal wel hé !!
    groetjes lucas

  • 10 April 2009 - 13:39

    Nonkel Bart:

    Dag Maarten,
    Hoe was het bij de riviermensen? wonen er daar ook Orang Oetan's (bosmensen...voor wie geen Bahasa Malay kunnen praten)?
    Vrolijk Pasen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 67773

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: