MARRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW-YEAR!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu MARRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW-YEAR!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

MARRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW-YEAR!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

30 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey,

Hier ben ik weer met mijn 2-wekelijks berichtje dat om de 3 weken verscheind.

Ik zit dus nog steeds in m'n grote vakantie. Aloewel, volgende maandag moet ik terug naar school gaan. Ik ga dan naar 5 science 1.

9-11 December ben ik dus op midstay-camp van AFS geweest. Ik heb me echt super geamuseert en het was bangellijk om al de studenten terug te zien. Voor dit kamp zijn we Naar een eiland in het Noorden van Malaysia gegaan. Een 5 uur rijden van KL. Dit was ook een van de weinige stukjes van Malaysia die door de tsunami was getroffen.
De 3 dagen dat we daar waren hebben we ingevuld met lange gesprekken over onze ervaringen en onze gezinnen. Dit allemaal in een kamer met airco. Terwijl jullie in ons Belgenlandje de verwarming nodig hebben :P
Verder was ons hotel een Beach-resort dus het was letterlijk op minder dan 1 meter van het strand. We konden gewoon het strand opwandellen. Er was ook een mooi zwembad waar we verschillende bezoekjes aan hebben gebracht. Dat doet echt wel goed als het zo warm is. De eerste avond zijn we naar de plaatsellijk openbare food-court gegaan waar we de plaatsellijke delicatessen hebben uitgeprobeert. Echt superlekker. De tweede dag weer gepraat en gepraat. We hadden ook een zandkastelenwedstrijd waar mijn groepje tweedes was geworden. maar dat is logisch als je een lift en verschllende portalen in je zandkasteel hebt. Die avond zijn we naar de nachtmarkt geweest. De nachtmarkt is hier bekent omdat dit de goedkoopste plaats in heel Malaysia is voor dvd's en cd's. Ik heb er Lost seisoen 4, de Matrix trilogie, 2 anderre films en nog eens 2 cd's voor 25rm gekocht. Dat is 5 euro.

De volgende dag zijn we dan terug naar huis gegaan.

De week die hierop volgde heb ik rustig besteed. Badminton, uitgaan met vrienden,...

Vorige week is Lien een Belgische studente die in Johor Baru verblijft bij mij komen logeren. We zijn dan een beetje de toerist in KL gaan uithangen. Op de Televisietoren geweest, naar het vogelpark geweest,... We hebben dan ook samen mat anderre AFS'ers die in KL verblijven Kerstmis gevierd. Hier doen ze met kerstmis een massale speelgoed-sprayfight op straat. Is echt wel grappig om te doen. 100000 mensen die elkander vuil zitten te spuiten. Is echt een aanrader :D

Dat is dus wat ik in mijn laatste 3 weken heb gedaan.

Morgen ga ik Nieuwjaar vieren en binnen 6 dagen begint het school al terug.

Nog een gelukkig niewjaar aan iedereen!!!

Grtz

Maarten

  • 31 December 2008 - 12:53

    Ingrid Helsen:

    Dag Maarten, mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Het moet zalig zijn om zo in het zonnetje te zitten terwijl wij hier zitten te bibberen bij vriestemperaturen. Geniet ervan, dit is een belevenis die je zeker nooit meer zal vergeten. Ook een goede start in je nieuwe schooljaar. Groetjes, Ingrid Helsen

  • 03 Januari 2009 - 08:49

    Mama:

    Zijn die DVD's en CD's wel 'officieel' en te bekijken/beluisteren?
    Terwijl jij daar een dag-en-nacht-sauna hebt, spreekt men in Nederland al van de elfstedentocht.

  • 03 Januari 2009 - 12:14

    Lucas:

    dag maarten wat je schrijft over ons land
    is juist hetnis hier min zeven grade terwel
    mijn konijn gewoon buiten zit!
    groetjes van heel familie

  • 03 Januari 2009 - 13:26

    Nonkel Bart:

    Gelukkig Nieuwjaar van ons allemaal!
    We wensen je een geweldig 2009 met veel vuile sprayfights (lijkt me iets voor karnaval in Aalst), namaak dvd's (we starten alvast de bulldozer) en plaatselijke delicatessen!!!
    Bart
    PS: Indy, Lucas' konijn, heeft deze nacht op het terras geslapen - als dat niet lukt zullen we 'm langzaam ontdooien in de microgolf oven...

  • 03 Januari 2009 - 16:58

    X-silke-x:

    hey maarten,
    gelukkig 2009 !!!
    wij gaan met de familie
    lekker bowlingen op 4 januari en nieuwjaarsbrieven voorlezen x x x x x x
    silke

  • 04 Januari 2009 - 14:20

    Maarten:

    Hey,

    Allemaal bedankt voor de vele nieuwjaars wensen!

    Die dvd's zijn hier een beetje fake maar dat is nu eenmaal de Malaysische cultuur eh.

    En morgen moet ik alweer naar school.

    Grtz

    Maarten

  • 06 Januari 2009 - 16:22

    Joris:

    ook van mij een gelukkig nieuwjaar en een vreugdevol verblijf.
    terwijl jij daar met je krent in het zand ligt, heeft je oude klas vollop examens. geniet ervan makker!

  • 18 Januari 2009 - 11:35

    NONKEL BART:

    Hoi Maarten, laat nog eens iets van je horen hé. Hier is het ondertussen wat minder koud maar wel nat. Het nieuwe jaar heeft weer een vliegende start genomen! Gegroet

  • 27 Februari 2009 - 10:32

    Papa:

    maarten, gelieve deze fake CD's niet mee terug naar België te brengen. kun je alleen maar problemen mee krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 67773

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: