Vakantie :D - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Vakantie :D - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Vakantie :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

08 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey,

Ik zit hier ondertussen al over de helft van mijn vakantieperiode.
Ik ga bijna elke dag met mijn vrienden uit of lig gewoon thuis te luieren. wat kan een mens anders in de vakantie doen. En daar dienen die vakanties trouwens ook voor. Ik zal dan maar de belangrijkste gebeurtenissen van deze vakantie tot dus ver vertellen eh.

Zo ga ik bijna elke zaterdagavond met mijn vrienden van dezelfde leeftijd naar Steven's Corner. Dat is een Mamak store. We gaan daar om te praten,drinken en eten... . Verder had ik ook nog een klasparty. En diverse bezoekjes aan de cinema. Die is hier echt zo goedkoop. 2 euro voor een ticket (door de crisis ondertussen al 2.5 euro).

Het tofste wat ik tot nu toe in de vakantie heb gedaan was 2 dagen Genting met mijn vrienden. Dat is een soort Las Vegas op nen heuvel waar het maar 20 graden is. We zijn daar naar toe gegaan om 3 van mijn vrienden hun verjaardag te vieren. Aangezien 1 kamer in een hotel het goedkoopst is zijn we dan maar met z'n allen op 1 kamer gaan slapen. Dat betekent dus met 14 man in z'n super klein hotelkamertje.

Twee weken geleden is de grootvader van mijn nichtje overleden. Ik had die meneer maar 1 keer gezien dus ben ik ook naar de begrafenis geweest.Dat is niet zoals bij ons terwijl het ook een katholieke begrafenis was. Een begrafenis duurt hier 3 tot 5 dagen. Dat is echt superlang! Deze was 3 dagen waartijdens we 3 keer een ongeveer 2 uur duurende mis hadden in het chinees. Dit wordt niet in een kerk gehouden aangezien ze er in Malaysie niet zoveel hebben. Ze hebben er wel speciale en zeer moderne gebouwen voor. De ochtend van de 3'de dag gingen we dan naar de begraafplaats.

Gisterren ben ik met Freddy naar de "skybridge" geweest. Dat is de hoogste brug tussen 2 torens in heel de wereld. Dat is ook logisch als de brug de verbindeng is van de hoogste twinbuilding in de wereld.'s ochtens geven ze 1200 free-tickets weg. Dus Freddy en ik vroeg opgestaan om er te gaan aanschuiven. En het zicht op die brug is echt wel schoon hoor!

Morgen moet ik om 5 uur opstaan omdat ik dan op midstay-kamp vertrek met AFS. Dat betekent dus dat ik al bijna in de helft van mijn jaar zit snif snif :( De tijd gaat hier echt abnormaal snel vooruit. Ik ga met dit kamp 3 dagen naar Penang. Dat is een noordellijke staat die voor een deel op een eiland ligt. We gaan dus naar dat eiland. Een 5 uur durende busreis. We verblijven er op een Beach-resort. Dat wordt tof XD

Er zijn ondertussen al een hoop foto's op mijn facebook te bewonderrren. En volgende week zullen er nog een pak bijkomen.

Ook wil ik jullie nog allemaal een gelukig sinterklaas wensen. Ik heb ook gehoort dat er al sneeuw was. Hier is het zoals altijd zomer met sauna temperatuuren.

Grtz

Maarten

  • 14 December 2008 - 12:12

    Nonkel Bart:

    dag Maarten,
    maak je maar geen zorgen: sneeuw hebben we al gehad. het is hier de laatste weken behoorlijk koud (tegen of net onder het vriespunt). overigens is het maar goed dat de tijd zo vliegt daar in Maleisie...hoe ga je anders begarfenissen van 3 dagen doorkomen? (ps: smaken de koffiekoeken en pistolets nog wel op de derde dag?)
    groet!

  • 19 December 2008 - 17:21

    Lucas:

    hallo beste maarten nu is hetbij ons (toch voor mij ) kerstvakantie
    dus pretigge feestdagen

  • 23 December 2008 - 08:49

    Boma En Bompa De Vos:

    Aan u Maarten en iedereen daar in je famile prettige eindejaarsfeesten en een gelukkig nieuw 2009!

  • 28 December 2008 - 14:45

    Mama:

    Bij ons is het nu putje winter, maar spijtig genoeg geen sneeuw meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 67847

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: