Drukdrukdruk en Singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Drukdrukdruk en Singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Drukdrukdruk en Singapore

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

16 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey,

Sorry dat het zolang heeft geduurd voordat ik nog eens een berichtje schrijf maar ik had het nogaldruk. Ge zult het wel lezen eh.

Waar waren we nuweer gebleven... . Ik was net terug van Sabah dus midden in de exameperiode. Die examenperiode was echter oersaai en alles wat daar bijhoort. 25/10 heb ik mijn eerste verjaardagsfeestje gehad. Het was georganiseerd door mijn vrienden buiten het school. Was echt supertof. Het was niet alleen voor mijn verjaardag maar ook voor die van Baoly. Mijn nichtje had dit allemaal georganiseert, ze had zelf mijn vrienden van AFS uitgenodigd. Echt bangellijk. We zijn dus naar Highschool Musical 3 gaan zien. Dat is eenofanderre vrouwenfilm waar ik bijna inslaap ben gevallen, net zoals alle aanwezige mannen in de zaal trouwens. Dat gebeurt nu eenmaal als mijn nichtje de dag ineensteekt eh^^ Daarna zijn we naar de gamezone van de choppingmall geweest waar we dan 2 uurtjes hebben doorgebracht. Hier in Malaysia is dat supergoedkoop. Daarna zijn we naar een restaurant geweest waar we hebben gegeten, maar echt veel gegeten. Ook cadeautjes gekregen en taart gegeten. En blablabla, wat men normaal op een verjaardag doet eh. daarna zijn we nog naar een cafe op een heuvel geweest waar we een mooi uitzicht op KL hadden. Het was toen al 23 uur dus al die lichtjes... Daarna nog naar een ander cafe geweest... . Een malaysisch cafe waar ge onder 21 binnen kunt is niet zoals een normaal cafe. Het zijn eigenlijk gewoon een hoop stoelen en tafels op de straat :D Ik lag dus om 2 uur 's nachts in men bed.

De volgende dag moest ik dan weeral om 6 uur opstaan, GRMBLGRMBL. Omdat ik dan met mijn Indische vriend Sharman en zijn familie naar Melaka vertrok om er Deepavali te vieren. Dat is Indisch nieuwjaar. Die zondagnamiddag heb ik dan met mijn vriend door de stad gewandeld. Die is in 3 jaar echt wel hard veranderd en supertoeristisch geworden. Echt jammer... We hebben dan ook een pak tempels bezocht. Boedistische en Hindoe tempels. Die nach niet zoveel geslapen omdat er gefeest werd. Nieuwjaar eh ;)
De volgende dag dus weeral om 6 uur opgestaan, GRMBLGRMBL. Omdat we dan het traditionele deel van het feest deden. Iedereen heeft speciaal voor die dag nieuwe kleren gekocht die dan op een hoopje op de grond worden gelegd. Daarnaast is er dan een offer van eten en dingens die ik nog nooit heb gezien. Er is ook een kaars die elke persoon ombeurte moet oppakken en er 3 cirkels boven de offerande met moet maken. Daarna krijgt iedereen olie op zijn voorhoofd gesmeert van de oudste uit de familie. Uit teken van respect voor de ouderren. Daarna zijn we naar de hindoetempel geweest. Die er helemaal anders uitzag dan da vorige dag. massas mensen en overal bloemen en muziek. Die namiddag zoals een normaal nieuwjaar. Gefeest, familie op bezoek, ampaws (=geld) gekregen. Iedereen happy. De volgende dag terug naar huis. Om die woensdag weer eens examen af te gaan leggen. Was chemie, ben halverwege in slaap gevallen. Die vrage waren mij net iets te makkellijk waardoor ik slaperig ben geworden... . Dit was dus allemaal op mijn 18'de verjaardag. Een dag die binnen 1000 jaar nog bekent zal zijn. Die namiddag en avond hadden mijn schoolmaten een verrassingsverjaardagsfeestje ineengestoken, met eten, taart en cadeautjes. Was ook de verjaardag van Jia Ru en en andere chinese jongen die ik eigenlijk niet ken. Ineens belt mijn gastvader. Maarten waar zijt gij. Ikke antwoorden. Ik ben op een verrassingsfeestje van mijn schoolmaten, het is hier echt supertof... Toen zj mij pa OoooOooooW. Die had blijkbaar ook een verrassingsfeestje georganiseerd. Jammer maar dat feestje werd dus uitgesteld, vond het echt super jammer maar helaas pindakaas. de volgende 2 dagen hadden we weer eens studievakantie waartijdens er eigenlijk niet zoveel gestudeerd werd.

Die vrijdagavond zegt mijn hostmij mij ineens. Ik moet morgen naar Singapore voor mijn werk, geen goesting om mee te gaan? Ikke dus meteen ingestemt en de volgende dag dus weeral om 6 uur opgestaan, GRMBLGRMBL. Om vervolgens 5 uur in de bus naar Johor Baru te zitten. Die eerste dag hebben we dus in die stad doorgebracht, dat is de grensstad met Singapor. Lien, een anderre Belgische student woont daar trouwens. Voor de genen die het herinneren ik was daar 2 maand geleden ook al geweest :)
De volgende dag weer om 6 uur opgestaan, GRMBLGRMBL. Om dan de voledige dag naar Singapore te gaan. Die douane stelt echt wel superstomme vrage en die begonne zelf te lachen toen ze mijn pasfoto zagen, URG. Het eerste wat me opviel is dat het daar echt wel superproper is, kauwgom is er zelfs verboden. Malaysia is echter een groot stort. Singapore is zo klein dat je er alles in een dag kan zien. Maar 's avonds is het er echt supermooi aan de waterkant. Chinatown ook de moeite waard om eens te bezoeken. Ze hebben er zelfs 3 schermclubs. Heb een klapke met de plaatsellijke lesgever gedaan, heeft die mij ineens uitgenodigt voor een groot tornooi op 9/12. Maar heb dan mijn eigen grief nodig. En aangezien dat dat nogal duur is om het op te sturen zal ik jammer geen Singapore kampioen kunne worden. De volgende 2 dagen ben ik naar een dorpje in Yohor geweest, waar familie van mij woonde. Dan terug naar huis om de laatste examens te doen. Dat laatste examen was op 7 november. Na deze dag begon de vakantie nog niet, GRMBLGRMBL. Die zondag ben ik met mijn hostpa en een paar vrienden van hem gaan paintballen. Heb nu 5 paarsblauwroodgroene cirkels op mijn lijf staan :P Die maandag had ik vakantie. Die dinsdag, woensdag en donderdag had ik school. Was Malaysianstyle school. De leerkrachten waren te lui om nog les te geven da de examens dus waren het gewoon 3 dagen praten en praten en praten... . Heb die dinsdag en woensdag Freddy mee naar school genomen. Met als missie om een deel van de meisjes naar hem te schuiven. Missie tevens misslukt, GRMBLGRMBL. Heb nog steeds half school achter mij aanlopen. De volgende aktie wordt mijn haar zwart verven :D Iedereen vind mijn haar zo mooidus... We gaan dat met heel de chapter doen want iedereen heeft dat probleem hier.

Die donderdagavond en vrijdag heb ik dan in Freddy's huis doorgebracht. Zaterdag. Gisterren dus had ik hier een soort dinner in mijn huis met een hele hoop vrienden van mijn Poopoo. Vandaag ben ik met mij gastma en pa naar een soort boekenbeurs geweest voor chinese boeken. Maar echt alles was daar in chinees. Dus alle boeken zagen er voor mij hetzelfde uit.

Dat was het dan eh.

Grtz

Maarten

  • 16 November 2008 - 15:19

    Mama:

    Op de AFS kaasavond heb ik jouw beruchte mooncake (uit de Sun Wah in Antwerpen) gegeten. Het smaakte precies naar bruine bonen. Ik vond het niet lekker.
    Nog een oplossing om van je harem vanaf te geraken: je als meisje verkleden.

  • 16 November 2008 - 18:58

    Moeke En Vake:

    Wat is dat daar allemaal Maarten! Druk,druk,druk zeg je..met het uitgangsleven, reizen, bezoeken afleggen,badmintonnen en af toe een beetje tijd nemen voor examen...oeioei
    natuurlijk dat je dan om 6 u. uit de veren moet!
    Terugthuis zal de kermis wel minder zijn en het leren wat meer denken we!
    Ja je leert wel de wereld kennen zo!
    Je wordt maar éénmaal 18 jaar...een verjaardag die je niet vlug zult vergeten en precies een feestjaartje duurt!
    We zullen je toch nog kennen als je terug komt, hopelijk zonder harem. Dag Maarten hou je taai, de tijd vliegt snel, gebruikt hem wel zegt een spreekwoord.
    Groetjes Moeke en Vake

  • 17 November 2008 - 18:18

    Gert:

    als ge nu alsof doe da ge een homo bent dan bende ook van die meisjes af :p
    ma dan loopt ge wel het risico om eenbende jongens achter u aan te krijgen allee da lukt wel :p
    c'aoi
    gert

  • 22 November 2008 - 11:27

    Lucas:

    hallo,alles oké ?
    met ons hier wel hoor
    gij feest daar wel bijna
    elke dag hé
    grtz!!!!

  • 22 November 2008 - 11:30

    Nonkel Bart:

    Dag Maarten,
    Geniet er maar van! Hier in België is het aan het vriezen. Smeltende sneeuw en al...Weet je nog hoe dat er uit ziet?
    Brrrr!
    Bart

  • 29 November 2008 - 23:54

    Joris:

    groet vanuit boechout.
    de mannen van snor vragen de laatste tijd vaak hoe het met je is... en ik vertel dan dat je de tijd van je leven hebt met al dat eten (en die vrouwen;) )
    groetjes van joris

  • 03 December 2008 - 17:26

    Lucas:

    hallo aller beste maarten hier is alles oké
    groetjes lucas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 67852

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: