Aankomst - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

30 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Heh-lo (malay voor hey)

Ik ben ondertussen al 12 dagen in malysia dus is het tijd om eens een verslgske op menen blog te zetten.

Ik ben dus op 17 juli om 3.45 opgestaan om een uur later in zaventem te zijn. Daar werden we opgewacht door een vrijwilligster van AFS om ons reisschema uitteleggen.
We vlogen dus eerst naar Londen Heatrow (1 uur 15 min.). De AFS vrijwilligster had ons uitgelegd dat we daar naar terminal 4 moesten om onze connectie naar Doha te nemen. Wij dus 30 min. onderweg naar terminal 4. We zien daar op een bord dat we eigenlijk op terminal 3 moesten zijn, dus opnieuw de bus op ... . Zo zie je maar hoe ongestructureerd en chaotisch het er daar aan toegaat.
Dan vertrokken we met een vliegtuig van Quatarairways naar Doha (7 uur). We hadden een half uur vertraging waardoor we nog maar 5 min. hadden om onze volgende vlucht te halen. We zaten dus met een probleem... plots kwam er een jongen van de securiti voorbij en vroeg ons naar waar we gingen. Naar KL natuurlijk ;) Hij heeft ons dan in 2 min. naar het vliegtuig geleid, echt nen held ( ik overdrijf niet)
Onze vlucht naar KL duurde 8 uur, aangename vlucht maar het ontbijt werdt afgeschaft omdat we door een tropisch stormke vlogen. Massage :)
We zijn dan om 9 uur in de ochtend op KLIA (vlieghaven van KL) geland.
Daar werden we opgewacht door iemand van AFS- Malaysia die ons op een taxi naar het hotel heeft gezet.
De rest van die dag hebben we gerust en gegeten. Slang en andere pikante voedingswaren, maar de desertjes waren natuurlijk het best.

De dag erna zijn we overgebracht naar een ander hotel waar we kennis maakten met de anderre studenten. We zijn in totaal met 35 studenten:

1 Argenteinse
1 Noorse
3 Fransen
2 Spanjaarden
5 Belgen waarvan 1 waal
1 van de US
1 van Zwitserland
1 Van Groenland
20 Duitsers (Ik snap nog altijd niet waarom ze met zoveel zijn...)

Dan hebben we 2 dagen aankomstorientatie gehad waar we het nationaal volkslied leerden en dergelijke.

Het gaat dus als volgt:

rasa sayang eh
rasa sayang sayang eh
eh lihat nona jauh
rasa sayang sayang eh

...

De tweede dag werden we tijdens een ceremonie opgehaald door ons gastgezin.

Voor degenen die het nog niet weten: ik zit in een Chinees gastgezin. Mijn pa (Cachoen) is 32 en mijn ma (Chee) is 29. In dat zelfde huis woont ook nog de moeder van mijn pa, zij is 61 en is de hipste bomma van heel Malaysia. Ze speelt Call of duty en gedraagd zich als iemand van 20 :D

Ik krijg hier elke dag chinese (Mandarin)les van mijn moeder en het begint na 10 dagen al een beetje te lukken. Ik kan al tot 10 tellen en schrijven en eten kopen in het chinees (zeer belangrijk).

Tot zover mijn gastgezin.

Ik was nog maar een uur met mijn gastgezin herrenigt en we gingen al naar een verjaardags feest van iemand uit de familie. Ik heb hier Durian (stinkt megasuperhard maar is best wel lekker) en ramboetans gegeten. Natuurlijk nog massas anderre dingens maar weet niet hoe dat die chineese dingens noemen, veel te complex om op te schrijven...
Hierna ben ik met 2 neefjes naar de kapper gegaan om ons een broske te laten knippen.

Mijn huis ligt dus in KL op 40 min. met de bus van KLCC (dat is waar de petronastorens staan)

Het is hier veel te warm maar daar ben ik ondertussen al aan gewend geraakt.

Ik eet 3 grote maaltjden per dag zoals in Belgie + ontelbaar veel kleine maaltijden ertussen.
Ik ga hier met mijn gstgezin 1 of 2 keer per dag op restaurant aangezien het hier super cheep is, 5RM = 1 euro voor een volledige maaltijd.

Ik heb hier al wat vrienden gemaakt met anderre studenten en plaatselijke bevolking...

De nationale bezigheid is hier naar het shoppingcenter gaan, er is er zel 1 om de Km en ze hebben alles wat een mens nodig heeft...

Zo ben ik eergisterren met een vriendin gaan schaatsen in een choppingcenter en ben ik vorige week naar een pretpark geweest in een shoppingcenter...

Voor het moment krijgen ik en 3 anderre studenten dansles om een showke te doen op het 50 jarige bestaan van AFS-Malaysia op 9 augustus.

Mijn school begint pas binnen 2 weken en ik heb dus ook nog geen uniform moeten kopen.

Op fotos zullen jullie nog eventjes moeten wachten aangezien ik er maar 10 op deze site kan zetten en deze computer super traag is.

Groetjes uit het warme voedselparadeis

  • 20 Juli 2008 - 15:55

    Roger:

    Veel eten ? Het was toch lekker en nog Europese stijl of al "Chinees". We zijn benieuwd naar je eerste foto in je schooluniform.

    Groetjes

    Nonkel Roger

  • 23 Juli 2008 - 18:43

    Gert Waeterschoot:

    heh-lo =)
    alles c-va?
    hier is alles ok.
    ik ben wel gestalkt door een kieke.
    wanneer begint u school daar? en ebde al nen bros?

    praat ge daar chinees?
    ching chong en tot kijks =)

    daaaag
    Gert

  • 23 Juli 2008 - 19:02

    Hugo Waeterschoot:

    Hey Maarten

    Hoe gaat het met je "ken Maleisia training"? Wanneer begint je school nu juist en heb je al je uitrusting. Vermoed dat je vast en zeker in een fijn gastgezin bent terechtgekomen. Doe ze de groeten van ons.
    Hopelijk vinden we snel een foto van je op de website in "nieuwe uitrusting".

    Papa

  • 30 Juli 2008 - 14:35

    Bomma, Bompa,Els:

    Heh-lo Maarten,

    We hebben u uiteindelijk gevonden (bij een eerste poging ergens een verkeerde straat genomen op de aardbol!). Voor de warmte moest je zeker niet naar Maleisië! Hier is het vandaag bijna 30°!
    Het doet ons plezier dat je daar in een jong gezin bent terecht gekomen. Wat het "voedselparadijs" betreft, het klinkt goed. Zorg dat je niet te veel in gewicht bijkomt (veel bewegen in je dansles en sporten!).

    Groetjes.

  • 30 Juli 2008 - 15:40

    Joris:

    yow maarten
    ik vind het echt zot dat je aan de andere kant van de wereld zit.
    stuur ook eens een foto van zo'n ramboetan.. ik wil die wel eens zien.
    en je kortgeschoren haar ook natuurlijk.
    groetjes ook van astrid

  • 30 Juli 2008 - 19:33

    Lucas:

    jo ik ben juist naar z.frankrijk geweest warm
    veel hagedise en gemse
    en marmotte ! dat zijn degoetante beeste die
    zite konstant te piepen
    het was er wel fatjes
    groete lucas !

  • 30 Juli 2008 - 20:00

    Erik:

    Zeg héla... in welk subtropisch vakantieparadijs ben jij terecht gekomen ! Lekker eten, restaurants... meermaals per dag, dans en braspartijen... dansshows... en dat noemen ze studeren.
    Maarten,heb je al een chineese naam of hoe spreken ze "Maarten" uit ?
    Doe Chachoen en Chee de groeten, en zeker ook de hippe bomma!
    Hou je goed !

  • 31 Juli 2008 - 15:59

    Gert:

    Hi ! hier in Frankrijk is het veel te warm en ons huisje staat in een boerengat in de bergen maar heeft wel een zwembad. De Victor (den hond van
    de onderburen) is al weg gelopen achter de kippen aan en ik moet elke morgen al om 8:15 uit men bed
    =(
    Je verslag was trouwens best wel fijn.

    Trek maar veel foto's en begin ook maar met call of duty =)
    of palmt die bomma die pc in?

    Leert maar goe chinees en vergeet niet dat frieten
    eerst op 140 graden 15 minuten en dan op 180 voor 5 minuten. of koop een zak diepvries frieten in de carefour.

    Allee tot uw volgende bericht dan maar.

    Ik zie u over 11 maanden.
    gert ( verantwoordelijk voor de spelling.)
    ook groeten van Papa en Mama !

    owja we ( we = mama en papa) gaan nog ruimte voor je kopen zodat je meer foto's kunt plaatsen.

  • 02 Augustus 2008 - 11:17

    Maarten:

    Je moet geen ruimte kopen hoor ;)
    Ik zal de foto's via een link op photobuket of op myspace zetten.

  • 03 Augustus 2008 - 11:10

    Babette!:

    Héllow!
    Alles is goed daar blijkbaar. Oké het is daar zo warm maar toch gaan schaatse?! Creepy :) Nationale bezigheid is naar het shoppingcenter gaan yeuh! xD Maarten op dansles & me een broske da wil ik wel eens zien! Alé amuseer u nog goe!
    X Babette!x

  • 03 Augustus 2008 - 11:23

    Silke X X X:

    zoon bomma zou ik ook wille hebbe wel raar da uw pa en ma zo jong zijn maar wel handig want die begrijpen meer hoe een puber is hé ben me lucas naar frankrijk geweest echt zuper tof zenne het was der heel fatjes (grapke lucas zij het ook deus zet ik het voor de grap ook !!!) alle heel veel dikke kusssen van silke xx xx xx xx xx

  • 03 Augustus 2008 - 12:12

    (nonkel) Bart:

    Hoi Maarten,stuur aub per kerende een foto van je Groenlandse lotgenote! zo'n eskimo/inuit in Maleisië, dat zie je niet elke dag (in tegenstelling tot Duitsers die je altijd en overal tegenkomt)
    Pingu!

  • 04 Augustus 2008 - 19:04

    Moeke En Vake:

    Een adembenemende reis en een toffe gastfamilie, wat wil je nog meer Maarten!
    Leer maar veel chinese woorden dan kan jij op ons familieweekend ons chinese les geven! Tof dat je al vrienden hebt en blijf maar goede maatjes met die jongblijvende oma van je!
    We zijn fier op je Maarten!
    Veel groetjes.Moeke en vake.

  • 06 Augustus 2008 - 05:39

    Stijn A.k.a :

    Joe!!
    Ik moet zeggen dat maleisie toch wel op thailand trekt als ik u zo bezighoor. Ik moet u wel vermelden dat doerian eerder thais is dan chinees.
    Ik hoop da ge nog een zot jareke hebt en laat regelmatig iet wete zou ik zo zegge.

    groetjes uit thailand

  • 06 Augustus 2008 - 05:41

    Stijn:

    Als ge trouwens geinteresserd zou zijn hoe het er in u buurland aan toe gaat hier is mijnen blog.
    www.destijn.multiply.com

  • 10 Augustus 2008 - 18:39

    Joeri:

    aah grote jonge
    alles goe man in da heet spel ginder en al veel olympsiche spele gezien das dicht bij u deur he man
    Laat ma rap wa van u hore hier zittet zoals altijd man kheb nog van een paar van de klas nog iet gehoord mar kunne we niks regele da we me de klas zo rapper in contact blijve staan
    kheb ok nog een paar deze site gegeve voor u goe te kunne volge

    Maar man kmoet u late
    laat maar iet weten van u

    ciao joeri

  • 10 Augustus 2008 - 18:41

    Joeri:

    btw hebde al iet kunne regele neenee amuseert u ginder en khoor u rap wel khou u op de hoogte van tklasje enzo en vanalles wa ge nog moet wete hier in blegie

    ciao joeri

  • 23 Augustus 2008 - 19:27

    Lucas:

    jo maarten alles goe daar laat eens een foto zien van u broske !!

  • 26 September 2008 - 18:44

    Art:

    en.... uw broske?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 67849

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: