AFS-kamp en school. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu AFS-kamp en school. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

AFS-kamp en school.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

27 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eey,

Hier is dus mijn wekellijks berichtje. Deze keer is het 2 weekjes later omdat er een virus op de PC zat.

Maandag ben ik kleren gaan kopen in KLCC.

Dinsdag heb ik een brief gekregen met de mededeling dat ik de dag erop mijn school moest gaan bezoeken. Ik ben dan ook met mijn 2 nichtjes van mij gaan bezoeken die op dezelfde school zitten.

Woensdag ben ik dan de school gaan bezoeken. Ik heb dan kennis gemaakt met de directrice en de leerkrachten. Heb ook kennis gemaakt met mijn klasje. Ik zit dus in form 4 dat is een klas met 16-jarigen, dus zie ik dit jaar hetzelfde als mijn klein broertje in Belgie :)

Donderdag heb ik niks gedaan...

Vrijdag ben ik naar mijn nichtje geweest om anime te zien. Dat zijn japanse tekenfils zoals pokemon. 's avonds ben ik naar mijn mama heer geboortedorpje vertrokken om daar het weekend te besteden. Dat was in de middle of the jungle op 2 uur rijden van KL.

Zaterdag ben ik in heer dorpje naar het trouwfeest van haar vriendin geweest. Er was massas eten en hoe kan het ook anders: karaoke :p
Die avond hebben we met samen met heel het dorp gekeken hoe Belgie met 3-2 van Italie gewonnen heeft.

Zondag ben ik daar met een paar vrienden van mijn ouders gaan picknicken aan een rivier in de jungle. Echt supertof! Die avond zijn we dan terug naar KL gegaan...

Maandag heb ik niks gedaan...

Dinsdag ben ik naar de Timesquare-shopingmall geweest. Dat is die met de indoorrollercoaster. Ik ben er met mijn nichtje (Courtney), een paar vrienden van haar en Fredrick naartoe geweest. We zijn daar in de voormiddag gaan bowlen. Das echt super-cheap, 3 euro voor 4 games terwijl het in Belgie 20 euro per uur is ofzo. Daarna zijn we gaan lunchen in eenofander hongkongs restaurant. In de namiddag zijn we naar een anderre shopingmall geweest die er op wandelafstand van is. De bijnaam van deze chopingmall is de Lala-mall omdat het er vol lala-mansen zit. Dat is de plaatsellijke emo volgens mij.

Woensdag ben ik met Coutney, Ivan en nog 2 anderren gaan badmintonnen. Manmanman... die mensen zijn daar goe in. Ze hebben dan ook zilver op de olympische spelen in deze sport.
Ik ben ook mijn schooluniform gaan kopen. Haha, 't is echt geen zicht.

Donderdag en vrijdag hat ik een AFS-kamp met mij chapter bestaande uit 1 belg^^, 1 van US, 1 van Argentinie en 5 Duitsers. We hebben daar den war gebabbeld over hoe onze eerste maand in Malaysia was en over onze gastfamillies. Waaruit nogmaal eens is gebleken dat ik een bangellijke gastfamillie heb :D
We hebben ook wat spelletjes gespeeld om elkander beter te leren kennen. Er is iemand van de krant langsgekomen om intervieuws te doen en de volgende dag stonden er 5 foto's van ons in de krant.

Zaterdag en zondag ben ik security gaan spelen op een 30-hours non-food kamp van worldvision. Dat betekent dus dat ik de VIP's moest beschermen die naar het schijnt zeer beroemd waren. Maar ik had ze nog nooit gezien. Ik heb toen ook meegedaan met het vasten om geld in te zamellen voor de arme mensen. 30 uur zonder eten dat moet echt een nieuw record zijn :p Ik heb daarna dan ook 35 zakjes cococrunsh binnengewerk => Dat is dus een kilo cornflakes. Dat deet echt goe, ik ben nog nooit zo blij geweest met cococrunsh als toen.

Maandag ben ik dan voor de eerste keer naar school geweest. 'k moest om 6 uur opstaan om , om 7 uur in't schoool te zijn. Ik moest mijzelf dan voorstellen aan heel de school, dat zijn 600 leerlingen bestaande uit Malay, Chinezen en Indiers. Daarna hebben we 3 liederen gezongen ( nationaal volkslied, lied van Cheras en het schoollied). Hierna was een supersaaie en superlange toespraak ban de directrice waarbij ik bijna terug in slaap was gevallen, zoals als de studenten. Maar toen vroeg die ineens aan mij om het Belgisch volkslied te zingen voor heel het school. Ik ken dat natuurlijk niet helemaal dus heb ik gewoon een sinterklaasliedje gezongen en niemand die iets opmerkte :P Ze vonden het allemaal mooi, haha.
Hierna begonnen dus de lessen. Mijn eerste les was Civique. Dat is de Malaysische geschiedenis. Maar omdat deze lessen in het Bahasa Malay worden gegeven had ik pas aan het einde van de les door over wat het ging. De wetenschappen daarentegen zijn in het engels en supersimpel. Ik geef mijn nichtje Coutney zelf bijles in chemie en fysica terwijl ze al op de hogeschool zit^^
De school is op maandag gedaan om 1 pm, op vrijdag om 12 pm en op de anderre dagen om 2 pm.

Dat was het dan voor deze keer.

Als jullie mijn foto's willen zien moeten jullie een account aanmaken op www.facebook.com
Dan ga je naar search (Links van boven) en typ je maarten waeterschoot => add me as friend. Dan moet ik je nog aanvaarden en dan kan je mijn foto's zien.

PS: Er zitten er een paar tusse speciaal vorr nonkel Peter^^

Grtz

.

  • 27 Augustus 2008 - 09:49

    Mama:

    Gelukkig kende je tenminste nog een sinterklaasliedje!

  • 27 Augustus 2008 - 18:20

    Gert:

    welk sinterklaas lieke was et? :P

  • 27 Augustus 2008 - 19:48

    Joris:

    haha bangelijk van je sinterklaasliedje man
    en wow je kan 30 uur zonder eten!! hoedje af hoor

  • 31 Augustus 2008 - 13:14

    Nonkel Bart:

    hoi Maarten,
    Blij te lezen dat je nu eindelijk naar school gaat! dat werd tijd, zeg. De shopping malls zullen er verlaten bijliggen...De locals zullen wel raar opgekeken hebben bij de Olympische medaille ceremonie bij het hoogspringen voor vrouwen...zij begonnen al vast "zie ginds komt de stoomboot" mee te hummen...en dan weerklinkt toch wel de Brabanconne...vreemd!
    groetjes

  • 31 Augustus 2008 - 13:58

    Lucas:

    kan je je adres eens opgeven maatteke

  • 03 September 2008 - 17:43

    Tante Lydia:

    k wist niet dat een mens zoveel chococrunch in eene keer kon opeten. En die dagen dat je niets deed. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?
    Veel plezier daar op school !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 67848

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: