School, nog meer school en ook een beetje JB - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu School, nog meer school en ook een beetje JB - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

School, nog meer school en ook een beetje JB

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

03 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Haydihow!

Man man man voor school moet een mens toch vroeg opstaan. Grrr

Wat heb ik deze week zoal gedaan.

Dinsdag ben ik naar school gegaan

Woensdag ook.

Donderdag ook

Vrijdag ook, maar aangezien het zondag merdeka (= nationale feestdag)was hadden dus een viering in de school. Dat betekent dat ge 5 uur in de zon moet staan terwijl ge met een Malaysisch vlagske zwaait en een helehoop liederen zingt. Dat doe ik dus echt nooit meer.

Die avond ben ik naar JB vertrokken met een vriend van mijn pa. JB is de grensstad met Singapore. Ik heb me er echt bangellijk geammuseerd en massas nieuw voedsel uitgeprobeert. Zoals de plaatselijke specialitijd "kuey-chap" dat zijn noodles met alle onderdelen van een pig in. Long, skin, lever, maag en zelfs darm. Het valt best wel mee hoor. Als je er eens komt moet je het maar eens uitproberen.

Zaterdag en zondag was ik nog steedts in JB.

Maandag heb ik daar Lien van Belgie en pascal van Duitsland ontmoet. Dat zijn ook AFS-studenten. Wij zijn dan naar de plaatsellijke shoppingmall geweest, hoe kan het ook anders.

Dinsdag ben ik dan terug naar huis gegaan.

De helft van mijn foto's staat nu online op facebook. Als je niet weet hoe je het moet aanmaken kan je me het altijd vragen in een pm.

Voor de geinterreseerden, mijn adres hier is:

50 Jalan Bunga Dahlia 2
Taman Saraya
56100 Cheras, KL
Malaysia

Je mag me altijd kaartjes of chocola sturen hoor ;)

Grtz,

Maarten

  • 03 September 2008 - 15:07

    T. Denise En N. Eric:

    Eerst een reactie op de vorige brief:

    Wat of wie zijn "lala-mensen" en "emo"?

    Deze brief:
    Kun je je ontrekken aan het "vlagskes zwaaien"? We veronderstellen dat de school bepaalde verplichtingen oplegt.
    Via de account van je mama heb ik je foto's kunnen bekijken. Het was mooi.
    Groetjes

  • 03 September 2008 - 15:46

    Moeke En Vake:

    5 uur in de zon met vlaggeskes zwaaien...viel je dan niet flauw of heb je nu een gekleurd maleisisch huidje veroverd ?
    Ja, je wou op avontuur naar Azie en je zult avonturen beleven!
    Ja Maarten, scholieren hier hebben nog echt een 'luxe' leventje hé!
    Wie weet wat maak je nog allemaal mee...maar leven met 'verrassingen' kan wel héél interessant zijn maar ook al eens tegenvallen.
    Je foto's hebben we nog niet bekeken want zo'n computerhelden zijn we niet...maar dat komt nog wel en wie weet kennen we je er nog op!
    Groetjes.

  • 04 September 2008 - 10:55

    Lien Vanpoucke:

    Heej,

    Tuurlijk zijn we naar de mall geweest ;-) Da's hier de nationale sport! 't Was leuk nog eens een Belg te ontmoeten en 't deed verschrikkelijk raar om nederlands te spreken. Allez, laat me iets weten als je nog 'ns in de buurt bent!

    Groensels

    lien ( je mede-afsertje!)

  • 08 September 2008 - 15:55

    Art:

    chocolaatje komt eraan!!

  • 10 September 2008 - 10:33

    Paling Cantik:

    .. ,... .. .. = = !

  • 10 September 2008 - 10:33

    Paling Cantik:

    .. ,... .. .. = = !

  • 16 September 2008 - 17:56

    Lucas:

    "kaartjes"
    "chocola"
    asjeblief!!!

  • 16 September 2008 - 20:31

    Moeke En Vake:

    Hoe zit het eigenlijk met de school?
    Vertel er eens wat over?
    Versta je wat in de les of zit je er voor 'spek en bonen' bij?
    Wij vertrekken binnenkort op vakantie naar Hongarije en zullen er ook wel wat anders te eten krijgen denken we , maar geen 'kuey-chap' , waarschijnlijk...maar naar Maleisië komen om het uit te proberen neen hoor maarten!

  • 18 September 2008 - 20:07

    Nonkel Bart:

    Hey Maarten,
    Laat nog iets van je horen, zeg!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 67854

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: