Mooncake and 3 weeks malaysian live - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Mooncake and 3 weeks malaysian live - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Mooncake and 3 weeks malaysian live

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

23 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey,

Hier ben ik weer. Had beloofd om elke week een berichtje te plaatsen maar aangezien mijn leven hier nogal druk is zal ik er een 2 weekellijks berichtje van maken.

Alle schooldagen ben ik dus naar school gegaan^^ Logisch eigenlijk. Maar niet op donderdag vorige week want toen had ik lekker vakantie. Het was een Malaysische feestdag van de Moslims. En er zijn er nog veel te gaan hoor.Oooo wat hou ik toch van hun cultuur!

Ik zal dan maar eens wat meer over het verloop van een schooldag vertellen eh.
's ochtens sta ik om 6uur 30 op om 30 min later met 2 vrienden naar school te vertrekken. Daar kom ik dan aan om 7.15. Spannend eh^^ De lessen beginnen om 7.30. Heb dan les tot 10.15 (Op maandag doen we eerst een soort ceremoniding waar de directeur en een paar leraaren een helehoop en superlange megasaaie toesprake zeggen. Dan zingen we ook het schoollied en het volkslied en een anderlied maar dat weet ik niet wat het is la) en vervolgens 30 min break. Dan gaan we gezellig naar de cantine en ik ik mijn dagellijkse nasi lemak of nasi goring. Jammie, en kost maar 1RM. Is lekker cheap dus :p
Daarna worden de lessen hervat tot ergens tussen 12.15 en 13.45. Hangt dus af van dag tot dag.
Wat ook wel te vermelden is, is dat er nogal wat veel studieuurtjes zijn omdat er veel lui leerkerachten zijn die afwezig blijken. Ooo wat is dit toch een toffe cultuur la.
de leerkrachten zijn ook niet dezelfde als bij ons hoor, ik zal eens een voorbeeltje geven. 2 weken geleden had ik mijn eerste les chemie, die leerkracht super fier dat hij mij in zijn klas had. Hij speciaal een practicum voor mij doen dat ze eigenlijk niet zoveel doen hier. Een practicum is hier meestal gewoon een animatiefilmpje. Dus die leerkracht vraagt aan mij om zijn berekeningen na te zien (vand ik echt wel raar). Na de les kwam die naar mij en vroeg wanneer ik voor het eerst dit practicum gedaan had. Ik had het dus 3 jaar geleden voor het eerst gedaan en het gaat om een titratie om een standaardoplossing te bekomen. Een saaier practicum kan echt niet hoor. Daarna vraagt die wat ik nog zoal gezien heb in Belgium. Ik geef hem een uitlegske, dan antwoord die gewoon. Ooo daar heb ik nog nooit van gehoord. De veiligheid in het labo is ook maar een minimum hoor: geen labojas enb geen speciale kast voor de gevaarlijke stoffen. Mvr de Backer zou het moeten zien.

Voor de rest heb ik mijn weekendjes in deze 3 weken gevuld met weggaan met vrienden en het vieren van het enige echte mooncakefestival. Dat betekent dus 's avonds met een paar vrienden afspreken om samen mooncake te eten. Wat ik trouwens superlekker vind. En om daarna een lantaarnwalk te doen zoals ze in Belgium alleen maar in de tekenfilmpjes kunnen zien.

Ik ben ook 2 dagjes naar Ganting Highlands geweest. Dat is een plaats op 1 uur rijden van KL op ongeveer 2400 m hoogte. het is daar maar 25 graden dus had ik voor de eerste keer men truitje bovengehaald. Het is daar eigenlijk een groote comercieele bedoelling bestaande uit hotels, casinos, een pretpark en een Chinese tempel. We hebben daar de nacht doorgebracht in het hotel met de meeste kamers ter wereld, echt supergrood en ik ben er dan ook naar het pretpark geweest^^ manmanman die actracties gaan hier traag. Ze zouden allemaal perfect zijn voor mijn pa in Belgium peinz ek.

De volgende dag ben ik mijn paraplu tegen de regen vergeten toen ik naar school ging. Toen ik terugkwam was er geen wolkje aan de hemel en en was het het warmste moment van de dag. Dus heb ik mij gewoon een zonnesteek opgelopen, lag 2 dagen plat maar ben ondertussen al genezen hoor.

Dat was het voor deze keer. Volgende week heb ik heel de week vakantie, leve de malaysische feestdagen!!!

• 26 September 2008 - 06:51

Jona:

You lucky basterd

al die vakantie, geniet er maar van. je hebt het er duidelijk naar je zin. ik zou er ook wel op school willen zitten maar hier is het ook fijn hoor. veel halve dagen. Gratis bier! en toffe leerkrachten.

laat die mensen eens zien wa chemie is he. of leert ze zeep maken.

Groetjes Uit Belgium

• 26 September 2008 - 17:25

Nonkel Bart:

Maarten,
    Wat een verhaal, zeg! Als je nu eens gewoon BEGONNEN was met te zeggen dat je eerst spacecake hebt gegeten en vervolgens ook nog eens een zonneslag had opgelopen...dat verklaart veel, natuurlijk. Allez, soigneert u maar goed!
    Groet
    PS: kan je daar cosmetische producten van Daboa kopen?

• 26 September 2008 - 18:54

Art:

hoi maARTen, dit is uw lijstje:

1. Beter op uwe spelling letten!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2.was 't een leuk animatiefilmpke?

3. hoeveel feestdagen hebben ze daar wel?

4.hoe smaakt zo'n manentaART en hoe ziet dat festival eruit?

5. is dat niet moeilijk, chemie?

6. ik ben een klein beetje jaloers op jou hoor!

7. da's zeker niet leuk, hé, zo'n zonnesteek?

8. 25°C, zo heet????

9.daaaaaaag!!!

• 27 September 2008 - 09:02

Mama:

Is 'moon' hetzelfde als 'space'? Dan zou ik daar toch maar niet teveel meer van eten.
    Als je volgende week vakantie hebt, kan je misschien uitzonderlijk en voor één keer een wekelijks vervolg maken. Dat compenseert dan met het 3 weken interval van deze blog.

• 27 September 2008 - 10:44

Lucas Fatje!!:

groeten van lucas fatje!!

• 29 September 2008 - 00:24

Courtney:

although i do not understand what you're talking about lol, but i see u mentioned about the prices so some food in school ,abt genting highland too lol.

you are crazy about mooncakes !!! you eat way tooooo much !!

• 29 September 2008 - 00:26

Courtney:

** typos ..=p
    **prices of xD

• 01 Oktober 2008 - 15:09

Gert:

sjansaar! ik zou da ook wel wille zo'n leerkrachte. =p

Ebde al pakskes ontvange van ons?

En de volgende keer als gebeld zegd eerst uwe naam kwist ni wie gewaard!