Selamat Hari Raya! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Selamat Hari Raya! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Selamat Hari Raya!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

03 Oktober 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hey,

Malaysia was deze week in de ban van het suikerfeest. In het Bahasa Malay Hari Raya.
Voor de mensen die het suikerfeest niet kennen zal ik eventjes kort uitleggen wat dat juist is. Het suikerfeest is een 2 dagendurig feest dat na de ramadan gevierd word. Het word dus gevierd door de Moslims. Ik heb een goede moslimvriend op school genaamd Haziq en hij heeft mij dan ooki uitgenodigd om met hem en zijn familie het suikerfeest te gaan vieren. Aangezien ik in een chinese gastfamili zit en die dat feest niet vieren heb ik onmiddellijk ja gezegt en mijn boeltje gepakt om 2 dagen met Haziq het feest te vieren.
Dinsdag avond ben ik naar zijn huis gegaan waar ze me dan meteen eten begonnen te geven (De favoriete hobby van bevolking hier). Ik heb er ondermeer lemang gegeten. Dat is rijst gemaakt in bamboe. Echt superlekker! Ik heb er ook nog een helehoop zelfgemaakte koekjes gegeten.

De volgende dag moest ik dan om 5 uur opstaan om met hen naar de moskee te gaan. Man z'n moskee is mooi. daarna heb ik mij Baju Melayu aangedaan. Je moet mijn foto's ervan maar eens op facebook bekijken, ik kan nu terug foto's uploaden dus ik zal ze proberen zo snelmogenlijk op facebook te zetten. Daarna zij we een wandellingetje gaan maken in zij woonwijk. Dit was niet zomaar een wandellingetje maar meer een soort huis naar huis wandelling. In elk huis wordt je dan begroet om binnen te komen en en te ETEN. Je krijgt daar dus werkellijk in elk huis een hele maaltijd voorgeschoteld vol Malaysische lekkernijen. En ook een helehoop speciaal voor Hari Raya gemaakte koekjes. Als je dan het huis verlaat geeft de "huisbaas" je een soort envelop met geld in. Dat is hier traditie en ik vind het wel tof hoor^^. Dit heb ik dus heel de dag gedaan. We hebben z'n slordige 17 huizen afgegaan. We hebben dan die nacht maar een paar uurtjes geslapen om dan de volgende ochtend naar Melaka te vertrekken. Dat is een beeldschoon stadje aan de kust op een 3 uur rijden van KL. Daar hebben we dus nog meer familie bezocht en dus nog meer gegeten.

Wat zijn de vooruitzichten hier:

Volgende week heb ik mijn laatste week school en daarna beginnen hier de examens. Ik moet alleen de examens meedoen die ik zelf wil. Dat zullen dus de wetenschappen zijn want die zijn hier echt een makkie. Ik ga dan ergens in een weekend ook naar Sabah om er te gaan snorkellen met mijn familie. Dat is op het eiland borneo en een van de mooiste plekjes in Malaysia. Misschien krijg ik van AFS zelf de toestemming om er te duiken, wat ik echt supergraag zou willen doen. Daarna hebben we 2 maanden vakantie.

Dat was het dan, en doe ze daar de groetjes in ons land eh.
Ik heb nog een vraagje. Hoe is het met onze regering? Want er zijn hier echt massas mensen die die vraag aan mij stellen.

  • 06 Oktober 2008 - 07:07

    Mama:

    De regering bestaat nog altijd. 14 oktober is een cruciale dag.Hou je beide vlaggen dus maar goed bij.
    In Europa en Amerika is er een grote bankencrisis. De ene na de andere bank dreigt (en gaat ook soms)failliet te gaan. De aandelen van banken zijn zo goed als niets meer waard. De banken worden overgekocht door de staat.
    Melakka is dat Malakka, waar wij ook op vakantie geweest zijn? Is dat droomeiland met het hotel en het zwembad in afbraak al af?

  • 11 Oktober 2008 - 10:23

    Nonkel Bart:

    Dag Maarten,
    Bedankt voor je leuke verslagje. We hebben er weer van genoten.
    Slechts één vraag brandt op mijn keyboard: hoeveel kilo ben je weer bijgekomen? Ik denk dat AFS maar best al twee stoelen reserveert op de terugvlucht...of misschien de cargo ruimte (doe een dikke trui aan dan)
    Smakelijk!

  • 11 Oktober 2008 - 10:25

    Nonkel Bart:

    Dag Maarten,
    Bedankt voor je leuke verslagje. We hebben er weer van genoten.
    Slechts één vraag brandt op mijn keyboard: hoeveel kilo ben je weer bijgekomen? Ik denk dat AFS maar best al twee stoelen reserveert op de terugvlucht...of misschien de cargo ruimte (doe een dikke trui aan dan)
    Smakelijk!

  • 11 Oktober 2008 - 11:00

    Lucas:

    dag maarten hier is alles ok opna de regering dieis nog altijt een puinhoop
    groeten van !!lucas!!

  • 20 Oktober 2008 - 17:48

    Lucas:

    hallokidokie!!! alles kits daar? HIER WEL HEB JE ONs paketje al gekregen!!????????

  • 21 Oktober 2008 - 16:01

    Joris:

    ugh
    wow wat een leven heb jij daar... eten en vakantie vieren terwijl het hier (vrij) stom weer is en ik niet eens een kerstvakantie heb...
    groetjes uit boechout.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 67855

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: