Sabah en examens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu Sabah en examens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maarten Waeterschoot - WaarBenJij.nu

Sabah en examens

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maarten

22 Oktober 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag trouwe lezertjes, hier ben ik weer met mijn tsunami aan woorden en spellingsfouten.
Deze keer hebben jullie wat langer op mijn berichtje moeten wachten omdat ik met men luie kont op Sabah zat.

Wat is er in deze weekjes zoal gebeurd.

De eerste week was zoals een normale schoolweek, lessen,basketbal, taekwando-training en een cinemake met Freddy mijn vriend uit Duitsland. Ik heb in die week ook nog 2 keer badminton gespeeld (Wat ik eigenlijk elke week doe) Dus als ik terug in Belgie ben kan je een pro-speler verwachten hoor :D
De donderdag en de vrijdag van die week had ik ook vakantie. Een zogenaamde "studie-vakantie" maar zoveel is er van dat studeren niet gekomen. Eigenlijk is er niks van gekomen omdat ik hier helemaal niet moet studeren en omdat ik toen ben gaan badmintonnen en naar de cinema ben geweest.

De volgende week kwamen dus de gevreesde en mensetende exames. maandag had ik Additional maths. Dat zag er een makkie uit dus heb ik dat maar meegedaan. Niet voor punten maar voor de lol. De volgende dag hadden we fysica wat ik tevens ook maar heb gemaakt tegen de verveling in de klas. Het zelfde geld voor Het examen biologie dat ik de volgende dag had. Daarna hadden we weer de megasuperboeiende 2 dagen studievakantie. Daar heb ik natuurlijk weeral gebruik van gemaakt om te gaan badmintonnen.

Het weekend dat er op volgde was echter een pak boeiender en supertof. Ik ban dan met mijn gastfamilie en de ouders van mijn gastma naar Kota Kinebalou gegaan. Die zaterdagochtend moest ik dus om 5 uur opstaan om het vliegtuig naar KK(= Kota Kinebalou) te nemen. Dat was echt wel een superschone vlucht waardoor ik mooi de kust en eilanden van Sabah kon zien. yoeri ge had er bij moeten zijn man. Ons hotel was eigenlijk een hoiop kamertjes in Sabas eerste hyper-choppingmall 1Borneo. Onze kamer lag letterlijk tussen den esprit en een of anderren schoenenwinkel^^ De massage was ooki zeer dichtbij en zeer goedkoop dus zijn we daar maar een bezoekje gaan brengen. We hebben daar een vis-masssage gedaan. Moet je met je voeten in een bad vol vissen zitten die daan aan u voeten beginnen te zuigen... daarna een voetmassage. Zondag hebben we een eiland toertje gemaakt op 3 eilanden voor de kust van KK. Daar hebben we gesnorkeld, gegeten, varanen gespot en een paar duitsers tegen het lijf gelopen. Die mensen komt ge echt overal tegen. Die maandag hebben we een autootje gehuurd. Eigenlijk kun je het beter vergelijken met een rammelkar zonder vering. 2 uurtjes rijden en een verkreupeld lichaam later zijn we aan de mount Kine Balou aangekomen. Deze staat bekent voor zijn fauna en flora... We hebben die dus op z'n chinees bezocht. Gewoon 10 min. rondgekeken, een paar fotokes gemaakt en dan naar de volgende bestemming. Dat was een hotspring waar in kon baden. Echt heerlijk. De laatste stop waren de Sabahtee-velden waar we een voorraad tee hebben ingeslagen. Dinsdag zijn we dan terug naar huis gegaan. Die maan dag en dinsdag moest ik stiekem wel examens gaan afleggen maar omdat ik al een diploma heb had ik toestemming van AFS en van de school om naar Sabah te gaan.

Binnen een week is deze jongen tevens 18, joepijey!!!

Lucas je pakje is nog niet aangekomen maar uit ervaring van een vorig pakje weet ik dat het 2 weeken duurt. Alvast bedankt eh, ge zijt nen held! Owja, ik heb hier geen brievenbus dus die postman gaat een probleem hebben^^

Ik hoop dat jullie je door mijn tsunami van woorden hebben kunnen worstellen.

Grtz

Maarten

  • 24 Oktober 2008 - 19:48

    Hugo:

    Maarten, zijn die Badminton inspanningen niet eerder om de calorieën weg te werken? Toen wij twee jaar geleden op vakantie waren in KK zijn we ook langs de "hot springs" van Mount Kinebalou geweest meen ik. Dat was daar met die hoge en lange handbrug (forest tree canopee walk. Was het diezelfde plaats?
    PS en hoe waren je schoolresultaten apropos?

    Beste groet, je papa

  • 28 Oktober 2008 - 04:04

    Lien Vanpoucke:

    Joeps!

    Gelukkige verjaardag eh, eindelijk volwassen ;-)

    Waauw, Sabah, ik ben onder de indruk:-P. Hopelijk kan ik daar ook nog naar toe, maar da zal wel! Heb je al punten?? Allez, khoop da ze een beetje goed zijn!

    Toedels

  • 29 Oktober 2008 - 17:44

    Jeroen:

    Zo te merken heb je het er beter dan ons,
    hier is het al aant vriezen (verschikkelijk om dan naar school te fietsen),

    Gelukkige Verjaardag,
    en spijtig da we u da ni zelf kunne zegge (zou nogal duur zijn via telefon)

  • 01 November 2008 - 13:36

    Nonkel Bart:

    Hoi Maarten,
    Vandaag Allerheiligen. En het Belgisch weer is Allerzieligst...
    Maar daar heb jij natuurlijk geen last van.
    Revolutionaire concept overigens: examens als middel tegen verveling! zo had ik het nooit bekeken.
    (en euh...may we have the points of the Malaysian jury?)
    Bart

  • 01 November 2008 - 14:20

    Lucas:

    dag Maarten ik kon lang
    niet iets stuuren want
    ik ben op vakantie geweest voor 7 dagen in de ardennen groete lucas!

  • 03 November 2008 - 13:24

    Bomma En Bompa De Vo:

    Enkele weken geleden hebben we een verjaardagspakketje opgestuurd met allerlei lekkers. Laat eens weten of je het ontvangen hebt.

  • 08 November 2008 - 07:52

    Lucas:

    hallokiedokie!!!!!!!!!!!!
    alles oké daar ? met mij is alles oké!!

  • 13 November 2008 - 10:12

    Bomma&bompa DeVos:

    We zouden graag willen weten of je ons verjaardagspakketje hebt ontvangen? Wil je even daarover een e-mailtje sturen naar ons e-mailadres?
    Ons e-mailadres= edevos.dbal@belgacom.net

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Hey, nu ik een A-attest heb ben ik er zeker van dat ik op 17 julie naar Maleisië vertrek. Ik zit daar in een chinees gezin in de hoofdstad Kuala lumpur (KL). Dat is dan ook alles wat ik al over mijn gastgezin weet. Maar binnen een paar dagen zou ik hun dossier moeten krijgen. Ik ga op deze site dus foto's en berichtjes posten over mijn verblijf en avontuurtjes in Maleisië. grtz Maarten

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 67854

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 08 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: